T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ORDU / FATSA - Ali Rıza Demircan İlkokulu

eTwinning

eTwinning projeleri bilgilendirmeleri

Şbt

Anasınıfı B şubesi öğretmeni Ebru BAHADIR ve öğrencileri 5E İLE STEM UYGULAMALARI eTwinning projesine başladılar.

 

 

Neden Böyle Bir Proje ve Konu

5E öğrenme diğer disiplinlerle ilişki kuran, yaratıcılığı, aktif öğrenmeyi sağlayan, çalışma ve sorumluluk alma becerisi kazandıran, sorgulama, araştırma becerilerini geliştiren bir yöntemdir. Dolayısıyla öğrenme döngüsü modeli; giriş, keşfetme, açıklama, derinleştirme ve değerlendirme olarak beş aşamadan oluşan “5E öğrenme döngüsü” olarak ifade edilen bir öğrenme modelidir. STEM eğitimi; bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarındaki eğitimi sanat ile birleştirerek öğrencilere öğrenmeyi daha eğlenceli hâle getirir. Bu eğitim, öğrencilere düşünme, problem çözme ve yaratıcılık becerilerini geliştirme fırsatı sunar.

Öğrencilere Ne Kazandırır?

Öğrencilerin Fen, Matematik ve Teknoloji okuryazarlık düzeylerini artırır.

Öğrencilere eleştirel / kritik düşünme becerisi kazandırır.

Öğrencilerin günlük hayat problemlerinin farkına varmasını sağlar.

Öğrencilerin tüketen bireyler değil üreten bireyler olmalarına katkı sunar.

Öğrencilerin yaratıcılığını geliştirir.

Öğrencilerin işbirlikçi çalışma becerisini artırır.

Öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirir.

Öğrencilerin değişime ve yeniliğe karşı merak duygusunu geliştirir.

Öğrencilerin girişimcilik becerilerinin gelişmesine destek olur.

Öğrencilerin, STEM kariyer alanlarında duyulan ihtiyacı karşılamalarını kolaylaştırır.

Ara

 Okul Öncesi Öğretmenimiz Ebru BAHADIR'ın yürüttüğü ''Zorba Olma Kanka Ol'' eTwinning projesi hakkında Rehber Öğretmenimiz  Erhan AYDIN okul öncesi öğrencilerimizi bilgilendirdi. Kendisine teşekkür ederiz.

Kas

  Anasınıfı öğretmenimiz Ebru BAHADIR ve öğrencileri ''Dijital Teknoloji Çocukları'' eTwinning projesine katıldılar.Bu projemizde dijital teknoloji ile ilgili her şeyi inceleyip teknolojinin ne zaman yararlı ne zaman zararlı olduğunu öğrencilerimizle ortaya koymaya çalışacağız.

Teknoloji her geçen gün hem anne-babaların hem de çocuklarının üzerindeki etkisini sürdürmektedir.Bunun altında yatan neden ise teknolojinin insan hayatını kolaylaştırması,insanlara zaman kazandırması,uzakları yakınlaştırması,bilgi paylaşımını sağlaması,eğlenerek zaman geçirmeye olanak vermesidir.Günümüzde çocuklar ve ergenler hem geleneksel hem de modern teknolojiyle iç içe büyümektedirler.Televizyon gibi geleneksel teknolojilerin kullanım süresindeki artışın ve izlenen içeriklerin çocukların gelişimi ve sağlığı üzerinde olumsuz etkileri olduğu bilinmekle birlikte son yıllarda daha da yaygınlaşan bilgisayar,tablet ve akıllı telefon gibi modern teknolojik cihazların kullanımının da çocuklar için hem yararlı olduğu hem de sağlık riskleri taşıdığı yapılan çalışmalarla kanıtlanmıştır.

Eyl

Anasınıfı  Öğretmenimiz Ebru BAHADIR ve öğrencileri ''Zorba Olma,Kanka Ol'' eTwinning projesine katıldılar.

Akran zorbalığı bir öğrencinin başka bir öğrenci ya da öğrenci grubu tarafından tekrarlı bir şekilde fiziksel,sözel,sosyal ya da siber olarak saldırgan,huzursuz edici,zarar verici davranışlara maruz kalmasıdır.

Akran zorbalığının fiziksel,sözel,sosyal ve siber olmak üzere dört şekilde ortaya çıktığını belirten uzmanlara göre akran zorbalığı ve güvenli arkadaşlık hakkında bilgilendirme yapılması önlem açısından etkili olabiliyor.

Bu projemizle akran zorbalığını önlemek en temel amacımız olacak.Rehberlik Servisi,psikologlar,aileler başta olmak üzere her kurumdan ve kişiden destek alacağız.